Diensten

DSO administratie & debiteurenbeheer is géén traditioneel administratiekantoor en ook géén incassobureau. Wij zijn het administratieve verlengstuk van een bedrijf of onderneming, onafhankelijk van tijd en locatie. Ze noemen ons administratieve medewerkers, financieel professional maar ook wel boekhouders. Wij richten ons alleen op waar wij goed in zijn. De overige werkzaamheden besteden wij uit aan onze partners. Dat is ook wat wij gemeenschappelijk hebben met onze relaties en waar onze kracht ligt. Flexibiliteit, laagdrempelig, jip-en-janneke-taal, sparringpartner, sociaal vaardig en betrokken. Dat zijn de steekwoorden die bij ons team passen.

Administratie Hybride werken


De coronajaren hebben veel mogelijk gemaakt om digitaal en op afstand te werken.

Hybride werken
De coronajaren hebben veel mogelijk gemaakt om digitaal en op afstand te werken. Wij helpen bedrijven de digitalisatie optimaal in te zetten waardoor wij, op afstand, de administratie wekelijks/soms dagelijks bijhouden en verwerken. DSO administratie werkt voor bedrijven die voor 1 of 2 dagen per week administratieve werkzaamheden hebben. Dit is dan vaak ook voor een langere periode. Wij zijn ook het aanspreekpunt voor werknemers m.b.t. de arbeidsovereenkomsten en lonen en zijn de spil tussen het bedrijf en de accountant.

Administratie Op locatie


Wij zijn de administratieve medewerker voor diverse bedrijven.

Op locatie
Wij helpen bedrijven met het digitaliseren van de administratie. Onze voorkeur gaat uit naar werken met Blue10 (digitale inkoop) en ExactOnline (financiële administratie), maar andere pakketten zijn ons ook niet onbekend. Verder maken wij gebruik van Office365 voor de email en Teams om bestanden met elkaar te delen. Maar ook om op afstand overleg te kunnen houden met de directeur of medewerkers.
Wij verwerken de inkoop- en verkoopfacturen, de bank en de kas en archiveren alles in digitale ordners. Ook verzorgen wij de omzetbelasting en lichte P&O werkzaamheden. Wij hebben overleg met de ondernemer over de cijfers, over de dagelijkse gang van zaken en wij fungeren als klankbord en sparringpartner.
De accountant neemt daarna het stokje over. Zo werken wij samen met gerenommeerde accountantskantoren.

Administratie Tijdelijke projecten


Als een bedrijf de administratie niet digitaal verwerkt, dan kunnen wij dit traject van scratch tot het eind begeleiden .

Is een bedrijf nog niet klaar voor het hybride werken maar wil deze wel alvast beginnen met het optimaliseren en digitaliseren van de financiële administratie? Dan kunnen wij helpen om dit project te begeleiden. Wij maken een plan van aanpak nadat wij de administratieve werkzaamheden in kaart hebben gebracht. Na overleg met directie en werknemers gaan wij het gehele traject begeleiden om gezamenlijk het plan uit te rollen. Dit zijn vaak projecten van een half jaar tot een jaar.